Fanget opp av
Month: mai 2022

Hvordan benytte Instagram til markedsføring

Hvordan benytte Instagram til markedsføring

Bruken av sosiale medier har økt betraktelig og er fortsatt i en økende retning. For bedriftenes del er det tidsriktig å være til stedet, samt være engasjerte og skape innhold på sosiale kanaler rettet mot sin målgruppe. Verdien av å tilby kundene enten innhold, underholdning, gode råd eller produkter/tjenester på nett er stor og verdifull. Instagram er en av kanalene det kan være ekstremt nyttig å bruke for å nå ut til sine kunder. Instagram Instagram er en svært visuell…

Les mer Les mer

Digitale kanalers negative makt

Digitale kanalers negative makt

I dagens samfunn har sosiale medier en stor effekt og påvirkningskraft på folk flest. Mange ytrer sine meninger helt ufiltrert på ulike plattformer, noe som fort kan være grobunn for en rekke diskusjoner. I tillegg til den ufiltrerte ytringsfriheten mange bruker på sosiale medier, er det også lett å la seg påvirke og bli «revet med» av hva folk ytrer. Et godt eksempel på følgende er hendelsen som fant sted den 6. januar i 2021. På denne dagen stormet en…

Les mer Les mer

Hvordan bruke Google Ads

Hvordan bruke Google Ads

Hver dag gjennomføres det rundt 5,5 milliarder søk i nettleseren Google. Globalt blir det en markedsandel på nærmere 87%. Ser vi videre til Norge derimot, er tallet enda høyere. Google søkene her har en markedsandel på rundt 95% blant søkemotorene. (Ardorseo, 2022) & (Statista, 2022). Antallet som benytter seg av Google som søkemotor er skyhøyt! Konkurransen for bedrifter om synlighet på denne plattformen er stor, da mulighetene en kan få ved å vises blir et stort konkurransefortrinn. Synligheten man kan…

Les mer Les mer

Hvordan bruke Google Analytics

Hvordan bruke Google Analytics

Vi har nå kommet i gang med den fjerde og siste modulen av faget digital markedsføring, hvor vi blir forelest av Marius Veetas Thomassen. Denne modulen består i korte trekk av digitale strategier, derav annonsering, innhold, analyser av data og mer. I dette semesteret har vi lært hvordan å implementere Google Analytics i både bloggen og i nettbutikken vi har lansert. Ved å benytte oss av dette har vi muligheten til se hvilke tjenester, eller innlegg som selger best. Går…

Les mer Les mer

Bygge en suksessefull merkevare

Bygge en suksessefull merkevare

Kunsten å kunne forstå tekster så godt at en selv kan gjenfortelle handlingen og bearbeide den, er gull verdt om en ønsker å bli en bedre skribent. I dette blogginnlegget vil jeg presentere et dybdeinnlegg jeg fant svært interessant. Dybdeinnlegget, eller artikkelen jeg referer til er opprinnelig skrevet på engelsk, men vil bli tolket og oversatt til norsk. Den omhandler hvordan en kan bygge opp en merkevare fra ingenting «How to Build a Brand from Nothing» er skrevet av Hiten…

Les mer Les mer

Karaktervurdering av Bolia sin nettbutikk

Karaktervurdering av Bolia sin nettbutikk

I dette innlegget vil jeg utføre en vurdering av nettbutikken til Bolia. Siden bedriftens oppstart i år 2000 var de en rendyrket nettbutikk. Møbelkjeden har gjennom flere år kun satt søkelys på å selge produkter over internett. Likevel har de i senere tid gått over til å distribuere både på nett og som fysiske butikker. Ettersom bedriften tidligere var nettbasert og de videre har drevet en aktiv nettside i 22 år, fant jeg det interessant å gå i dybden og…

Les mer Les mer

Konkurransefortrinn ved å annonsere din bedrift

Konkurransefortrinn ved å annonsere din bedrift

Den pågående konkurransen om oppmerksomhet på internett er stor. Synlighet på nett er noe en må jobbe med for å oppnå, uansett om du er en enkeltperson, en liten bedrift eller en velkjent og stor merkevare. Nesten uavhengig av hva din bedrift driver med, vil lønnsomheten av å investere i annonseringer for å skape synlighet og salg, være stor. Dette gjelder både om produktet eller tjenesten du selger er av B2B eller B2C. Annonsering kort fortalt Annonsering, eller betalt innhold…

Les mer Les mer